Barion Pixel

Adni vagy nem adni? – mérlegre tettük az online adakozást!

Az adventi időszakban valahogy mindenkiben erősödik az adományozási kedv. Van egy belső mozgatórugója az adományozásnak? Hogyan jutunk el az adakozási kedvtől a dollármilliós profitot termelő TOMS cipő üzleti modelljéig, és hol kezdődik a társadalmi vállalkozás?

Az adventi időszakban valahogy mindenkiben erősödik az adományozási kedv. Van egy belső mozgatórugója az adományozásnak? Hogyan jutunk el az adakozási kedvtől a dollármilliós profitot termelő TOMS cipő üzleti modelljéig, és hol kezdődik a társadalmi vállalkozás?

Egy amerikai világutazó, Blake Mycoskie 2006-ban egy argentin faluban járt, ahol azzal szembesült, hogy a gyerekeknek nincsenek cipőik, hogy megvédjék a lábaikat. Segíteni szeretett volna, így megalapította a TOMS vállalatot, ami minden egyes cipő vásárlásakor egy pár új cipőt ad egy rászoruló gyereknek a világon!- Ez a történet indította világhódító útjára a TOMS márkát, amely azóta már számtalan más terméket is árul, és akik már nemcsak cipőkkel de anyagi hozzájárulással is támogatnak különböző civil kezdeményezéseket. Egy márka, aki nem a termékét megkülönböztető minőségre, hanem annak támogató tartalmára helyezte a hangsúlyt és ahogy a cég fejlődését látjuk, valami nagyon is emberi szándékra tapintottak rá.

 
Az adományozás pszichológiai háttere

 

Adakozni jó. Nemcsak azért mert ezzel másokat segítünk, hanem mert ezáltal a saját önbecsülésünk is épül. Van aki teljesen önzetlenül tud adni, míg mások a környezet a támogatott szervezet elismerésének megélésért ad. Természetesen a környezet hatása is számít. Mindazok, akik egy hozzájuk közelálló személytől azt látják, hogy jótékonykodik, nagyobb valószínűséggel válik önmaga is adakozóvá. Ehhez hasonló hatást kelt az önkéntesség is, ami által nyitotabbak leszünk észrevenni és segíteni betölteni a társadalmunk hiányait.

 

A céges adományok

 

Ebben a podcastban nemcsak az adományok pszichológiája, de a céges jótékonyság evolúcióját is végigjártuk.

Ha magánemberként megkérdezzük magunktól, hogy van-e önzetlen jócselekedet, mennyivel inkább izgalmas ezt céges szinten is vizsgálni. Egyes vállalatok a teljes üzleti modelljüket erre építik, míg mások CSR tevékenységekbe kezdenek. Néhol a munkavállalói elvárásokhoz igazodva, vagy marketing célokat szolgálva ezzel. Máshol a pénztermelés mellett egy vállalat társadalmi hatást is szeretne elérni. Ha érdekel, hogy honnan jön és merre tart ez a modell, akkor megéri velünk tartanod!

 

Adni vagy nem adni. Ha adunk, kinek és miért? Hallgasd meg az adást és inspirálódj az adományozás témájában velünk!

 

Dávid

Dávid

Hozzászólnál? Itt az alkalom!
Share on facebook

hallgass minket.

Elindult a REVISE podcast csatornája.

Beszélgetések a digitális kor kihívásairól, a generációk tükrében.

Kéthetente új résszel jelentkezünk! Addig is, hallgasd meg legutóbbi adásunk. Kattints a fenti ikonok egyikére!

legújabb bejegyzések.

Az igazság alkonya és a fake news aranykora

Honnan ismered fel az álhíreket? Hogyan hatnak ránk? Ebben a podcastben az álhírek keletkezését és térhódítását beszéltük át. Egy új korszak kezdete ez, amikor az igazság nem bír többé jelentőséggel, ezzel szemben az érzelmek válnak az új objektív mércévé.

Olvass tovább »

csatlakozz közösségünkhöz.