Ebben a beszélgetésben az online adatelemzés futurisztikus jelenéről beszélgettünk. Farkas Anikó, aki a SentiOne kommunikációs munkatársa, bevezetett minket az online listening műkődésének rejtelmeibe, lehetésges felhasználási területeibe.
Az online listening
A kulcsszó alapú monitorozás lehetővé teszi, hogy az online térben folyó diskurzusokat elemezzék. Az említések környezete pedig segít eldönteni, hogy inkább negatív vagy pozitív a kereséseink megítélése.
Ezzel a módszertannal céges kampányok épülhetnek fel, amik a célközönség valódi igényeit szolgálhatják. Vagy épp visszamérhetik egy kampány sikerét, egy influencer teljesítményét. De segít a különböző közösségi média felületek, visszajelző oldalak, fórumok, weboldalak és blogok algoritmus általi átolvasása akár egy-egy társadalmi változás közösségi megítélését is felmérni.
Anikó segített megérteni a publikus oldalak figyelésének módszertanát. Miközben olyan érdekességeket is megtudhattunk, hogy egy Forbes-lista készítésében milyen szerepe lehet az online listeningnek vagy a magyar Black Friday célközönségének változását hogyan tudta nyomonkövetni a SentiOne platformja.
Tarts velünk egy igazán történetmesélős beszélgetésben, ahol a jövőt formáló technológia működésébe is bepillantást nyersz!
Hallgasd meg az adást további nyolc különböző lejátszó egyikével, ami neked a legkedvesebb. Extra tartalmakért pedig csatlakozz podcastünk facebook csoportjához. Ajánlj minket másoknak is!