Az irodalom
Mindannyiunknak vannak emlékei az első kötelező olvasmányok, vagy a vers elemzések kapcsán. A középiskolás évek alatt Peti életében is mély nyomot hagytak a klasszikus szerzők, és egy döntő pillanatban Shakespeare: A vihar című műve felkavarta az állóvizet és egyre jobban elmélyedt az irodalom sűrűjében.
A gimis irodalomórák hatására egyszer csak megszületett egy ötlet, amely aztán sokáig a fiók mélyére került. Ez volt a Vates (ejtsd. vátesz) projekt ötlete.
Vates története
Peti az egyetemet Angliában végezte, majd hazatérve egyre jobban foglalkoztatta a középiskolás alapötlet. Az irodalmat viselhetővé lehet tenni.
2019 májusában végül Bárány Bencével közösen elindul az új ruházati márka, a Vates. Miközben az irodalom szerelmesei azonnal rezonálnak a magyar irodalmi alkotások és szerzők gondolataival díszített ruhákra, bőven túlmutat ez egy márkán. Közösségi mozgalommá válik, ahol az olvasók által küldött tartalom épp annyira fontos, mint az alapítók értékrendje. Egy biztos, a művészek ünneplése köré szerveződő közösség élteti a márkát. Akik idén a Marsalkó Dávid jelölése alapján, a Highlights of Hungary a mezőny 55 jelöltje közül, a Vates a 10-es toplista 8. helyét érte el.
Digitális lájkokból, hús-vér találkozások
Ebben a beszélgetésben leginkább Peti történetét ismerheted meg. Érdemes velünk tartanod, hiszen itt nemcsak egy márka születésének pillanatait ismerheted meg, de azokat a mozgatórugókat is, melyekből ma is inspirálódnak a közösség tagjai. A podcastből kiderül, hogy a pólók voltak-e hamarabb vagy, a kultúra szerető közösség? Miért nem énmárka épül a Vates kapcsán? De az online közösségépítés történetébe is bepillantást nyerhetsz.
Bár Csányi Péter neve összefonódik a Vates nevével, izgalmas a kultúrember és a vállalkozó szemüvegén egyaránt látni ezt a kultúrmozgalmat, melyhez egy márka is csatlakozik!
Hallgasd meg az adást további nyolc különböző lejátszó egyikével, ami neked a legkedvesebb. Extra tartalmakért pedig csatlakozz podcastünk facebook csoportjához. Ajánlj minket másoknak is!