Amit már az elején éreztünk, hogy nincs általános kép. A digitális távoktatás egyrészt nem mindenki számára valós alternatíva, másrészt ahol próbálkoznak vele, ott is egészen eltérőek a megvalósulás keretei.
Ebben az interjúban Daoné Benyó Réka és Kányi Katalin voltak a vendégeink, akik egy budapesti alapítványi iskola tanárai. A kép amit bemutattak, nem általános, de biztos, hogy tanulságos.
Milyen egy hétvége alatt megváltoztatni a tanítási módszereket? Mihez tudtak nyúlni a pedagógusok? Egyáltalán mitől lett ez digitális átállás? Mit és honnan tudtak meríteni? Mi a helyzet azokkal a pedagógusokkal, akik maguk sem mozognak otthonosan a digitális térben? Ők, hogy tartanak online órákat?
Mitől lehet sikeres ez az oktatás? Van egyáltalán esély arra, hogy a tanterv szerint haladjon az anyaggal a diák? Milyen elvárása lehet ilyenkor egy szülőnek?
Milyen, amikor egy hörcsög is beköszön a vonal túloldalán? Beköltözött az osztály a család nappalijába. Új élmények, új kihívások a rövidített órákon.
Mi várható szeptembertől? Hogyan változtatja meg a most szerzett élmények a jövő oktatási modelljét? Mi az amit érdemes meghagyni, és mi az amin nem változtatnának a tantermi oktatásban.
Ez az interjú kifejezetten jó hangulatú, előremutató tippek – trükkök és hétköznapi harcok összegzése. Ha érint a digitális távoktatás, akkor biztos, hogy sok “aha élményed” lesz közben. Ha pedig nem, akkor a jelenlegi helyzetet biztosan új lencsén át tudod majd szemlélni.
Ha tetszett a beszélgetés, vagy hozzászólnál, beszélgetnél a témáról, csatlakozz facebook csoportunkhoz is!