Rengeteget beszéltünk már arról, hogy a digitális távoktatás milyen kihívásokat hozott technológiailag, s mindez hogyan találkozott a tanár – diák – szülő háromszög szereplőivel. Korábbi interjúnkból már kiderült, a szülőtől továbbra sem várhatjuk el, hogy a távoktatás keretein belül, egyszer csak varázsütésre pedagógus váljon.
S ahogy technológiailag kezdenek egyre stabilabban beállni a távoktatás különböző formái, úgy egyre hangsúlyosabbá válnak a távoktatás módszertani kérdései is.
Schauermann Tamás, aki tanulásmódszertannal foglalkozik, segített nekünk is körbejárni a témát. Azok, akik eddig a tanításmódszertan folyamatos fejlesztésében voltak érdekeltek, a távoktatással egy új időszakot élnek meg. Hiszen a diákok érdekében, most hangsúlyosabbá vált a tanulásmódszertani megközelítés. Vagyis, milyen környezetet, élményt, hatást kell kifejteni ahhoz, hogy egy információ feldolgozható és megtanulható legyen? Ismerjük, és használjuk-e ennek az eszköztárát?
Jonatán, saját biológia órai élményét osztotta meg velünk a podcastben, ami által az elméleti megközelítésről, gyakorlatorientáltan fedeztük fel a tanulásmódszertani megközelítést.
Apró pillanatok egy órában, melyek végül képesek, akár egy életre elkísérni minket. S mire a beszélgetés a végéhez közeledett, egyre jobban kirajzolódott, hogy ez nem csupán a távoktatásról szól. Sőt, talán sokkal inkább azokról a helyzetekről, amikor a pedagógus kilép az előadói szerepből és inkább a tanulás facilitátorává válik. Ez pedig nem csak a digitális távoktatásban, de a hétköznapi osztálytermi keretekben is kifizetődő hozzáállás.
Hallgasd meg legújabb epizódunkat, és csatlakozz a téma további kifejtésében ingyenes webináriumunkhoz! Ahol mindenki nyer! – Tanulásmódszertan az oktatásban: ingyenes webinárium tanároknak. Ne maradj le a részletekről, kattints facebook oldalunkra!