Hetek óta beszélgetünk a podcastjeinkben a koronavírus által teremtett új helyzetről. Először azt a témát boncolgattuk, hogy hogyan lepte meg a társadalmat a hétköznapok digitális átállása. (Beszélgetés itt.) Majd Réka és Kata voltak a vendégeink, akik a digitális oktatásról meséltek nekünk pedagógus szemmel. (Beszélgetés itt.) Ebben az epizódban pedig egyrészt ezeket a témákat vittük tovább, hiszen ahogy az otthonmaradó tömegek, már nemcsak ideiglenesen rendezkednek be a digitális munkavégzésre, oktatásra vagy kapcsolattartásra úgy új kérdések merülnek fel, vagy hangosodnak fel.
Az adás első részében górcső alá vettük a digitális oktatás mindennapjait, a szülői panaszokat, a GDPR-ral összefüggő kritikus pontokat, amikre adatkezelés és gyermekjogi szempontok szerint is sürgősen válaszokat kell találnia az iskoláknak. Kérhet-e a tanár videófelvétel egy felelésről? Hogyan ágyazhatnak meg az online órák az iternetes zaklatásnak, a cyber bullingnak? Mit tehetünk, hogy legalább a helyzetnek megfelelően kezeljük a kockázatokat? Ha már oktatás, akkor nem tudtunk elmenni szó nélkül az idei érettségi témája mellett sem. S kicsit végiggondoltuk milyen nyomot hagy majd ez a speciális helyzet az idei végzős diákokon.
A nehéz, de annál aktuálisabb témák után pedig újra elővettük az otthonmaradás témáját. A koronavírus okozta bezártság kit mire ösztönzött? Vannak-e nyertes stratégiák? Az önfejlesztés mozgatórugóit és megvalósíthatóságát, és a pótcselekvések megnyugtató, vagy épp leépítő hatása is terítékre került.
Mindezek után, még bőven nem értünk a “szép új életünk” kivesézésének végére. Az önfejlesztés és saját tanulási módszereink kiaknázása még bőven előttünk áll.
Tarts velünk, egy személyes hangvételű beszélgetésben. És gondold újra velünk az otthonlét kihívásait.